🌟 조각도 (彫刻刀)
Noun
🗣️ Pronunciation, Application: • 조각도 (
조각또
)
🗣️ 조각도 (彫刻刀) @ Usage Example
- 빵 한 조각도 나눠 먹지 않는 친구의 모습은 구구하게 보였다. [구구하다 (區區하다)]
- 그 도공은 깨진 사금파리 한 조각도 함부로 다루지 않았다. [사금파리]
🌷 ㅈㄱㄷ: Initial sound 조각도
-
ㅈㄱㄷ (
즐겁다
)
: 마음에 들어 흐뭇하고 기쁘다.
☆☆☆
Adjective
🌏 JOYFUL; PLEASANT: Pleased and satisfied with something. -
ㅈㄱㄷ (
즐기다
)
: 즐겁게 마음껏 누리다.
☆☆☆
Verb
🌏 APPRECIATE; ENJOY; DELIGHT IN: To enjoy to the fullest. -
ㅈㄱㄷ (
지겹다
)
: 같은 상태나 일이 반복되어 재미가 없고 지루하고 싫다.
☆☆
Adjective
🌏 BORING; TEDIOUS: Dull and unpleasant due to the repetition of a state or work. -
ㅈㄱㄷ (
잠그다
)
: 문 등을 자물쇠나 고리로 남이 열 수 없게 채우다.
☆☆
Verb
🌏 LOCK; FASTEN: To lock or latch a door, etc., so that others cannot open it. -
ㅈㄱㄷ (
잠기다
)
: 문 등이 자물쇠나 고리로 남이 열 수 없게 채워지다.
☆☆
Verb
🌏 BE LOCKED; BE FASTENED: For a door, etc., to be locked with a lock or ring so that others cannot open it. -
ㅈㄱㄷ (
잠기다
)
: 물속에 들어가 있다.
☆☆
Verb
🌏 BE SUBMERGED; BE SOAKED: To be under water. -
ㅈㄱㄷ (
질기다
)
: 물건이 쉽게 닳거나 끊어지지 않고 견디는 힘이 세다.
☆
Adjective
🌏 TOUGH: Able to withstand great strain without wearing down or breaking. -
ㅈㄱㄷ (
짓궂다
)
: 장난스럽게 남을 괴롭히고 귀찮게 굴어 미운 느낌이 있다.
☆
Adjective
🌏 PROVOKING; PERVERSE; NASTY: Someone or something being annoying because he/she or it bothers or harasses one in a wicked or playful manner. -
ㅈㄱㄷ (
정겹다
)
: 정이 넘칠 만큼 매우 다정하다.
☆
Adjective
🌏 SWEET: Very lovely to the point of evoking a feeling of strong bond.
• Pop culture (82) • Hobby (103) • Mentality (191) • Making a promise (4) • Ordering food (132) • Expressing gratitude (8) • Inviting and visiting (28) • Describing physical features (97) • Health (155) • Law (42) • Comparing cultures (78) • School life (208) • Social issues (67) • Human relationships (52) • Sports (88) • Describing location (70) • Environmental issues (226) • Education (151) • Language (160) • Describing events, accidents, disasters (43) • Travel (98) • Life in the workplace (197) • Introducing (introducing family) (41) • Occupation & future path (130) • Philosophy, Ethics (86) • Family events (57) • Dating and getting married (19) • Social system (81) • Using public institutions (59) • Performance & appreciation (8)